Linki witryn

Linki witryn – nowe narzędzie Google
Może masz ulubione linki do witryn, linki, które pojawiają się pod pierwszym wynikiem wyszukiwania i które prowadzą do określonych stron, głębiej w witrynie. Linki witryn umożliwiają użytkownikom, przejście bezpośrednio do istotnych części witryny, które są często przydatne w przypadku dużych, złożonych stron internetowych. Linki witryn dają dodatkowe korzyści, dając przegląd treść witryny poprzez podkreślenie niektórych popularnych części witryny. Dla webmasterów, linki witryn są również korzystne, ponieważ pomagają one uwidocznić części witryny, o których użytkownicy mogą nie wiedzieć.

Na przykład, wyszukiwanie NASA linki do galerii zdjęć, na stronie na temat Space Shuttle ISS i do misji, i tak dalej:

Do tej pory linki witryn mają tylko taką funkcję, że pojawiają się pierwsze wyniki wyszukiwania, a więc co najwyżej na jedna witryna, może mieć jeden link na zapytanie. Obecnie rozpoczęto rozszerzenie linków witryn: pojedynczy wiersz linków może pojawić się na wyniki, które nie wykazują przed linków witryn, nawet na wyniki, które nie są na pierwszej pozycji. Oznacza to, że wiele wyników dla jednej kwerendy może mieć więcej linków do witryn. Do czterech linków witryn mogą pokazać się wyniki nad adresem URL strony, zamiast zwyczajowych w dwóch kolumnach, poniżej adresu pierwszego wyniku.

W jednej linii linków witryn, posiadają wiele takich samych wyników, w pełnym dwukolumnowy obrazie linków witryn, ale na mniejszą skalę, ponieważ pokazują użytkownikom odpowiednie strony podrzędne w miejscu i dają wyobrażenie o tym, co na stronie jest. Porównując linki witryn, które pojawiają się na każdy zapytanie, można zilustrowania różnicę między witrynami. Podobnie jak regularne linki witryn, jeden wiersz linków witryn jest generowany algorytmem i decyduje o tym, kiedy je pokazać, co je łączy, aby można wyświetlić całośc, w oparciu o oczekiwane korzyści dla użytkowników.

Dla webmasterów, ta nowa funkcja oznacza możliwość, że witryna będzie zaczynała wyświetlanie linków witryn dla wielu zapytań, których wcześniej tego nie pokazywała. Można przypuszczać, że zwiększy to widoczność i ruch do witryny, a także poprawi wygodę użytkownikom. Jeśli jednak absolutnie nie chce się mieć sszczegółów sitelink widocznych, pamiętaj, że zawsze można zablokować stronę zamieszczoną w sitelink na 90 dni przez Webmaster Tools.
W rzeczywistości, jako tylko część wysiłków podejmowanych dla poprawy Webmaster Tools, doświadczalnie można wypróbować przyspieszyć nasz czas reakcji do zablokowanych stron, więc powinieneś zobaczyć zablokowaną strona jako sitelink, nawet szybciej niż poprzednio. Obecnie można tylko zablokować linki witryn na stronie głównej witryny, ale inżynierowie Google pracują nad na rozszerzeniem tej możliwości, dzięki czemu szybko można będzie usunąć je również dla innych stron.

Jest nadzieja, że te ulepszenia struktury linków witryn w narzędziach dla webmasterów będą pomocne zarówno dla Twojej witryny i użytkowników!

Jak zawsze jednak przy używaniu wszelkich narzędzi Google, należy robić to z rozwagą, aby nie spowodować obniżenia pozycji strony.